2018. jún. 27.

Második napunk túl az Óperencián

Második nap felhős időben utazunk Donaustauf helységbe, a magaslaton álló Wlhallához. Ez a német nyelvterület nagyjainak állított emlékcsarnok. Az athéni Akropolisz Parthenonjának mintájára építtette 1830-1843 közt. I. Lajos király. Ő mondta: a Walhalla azért épüt, „hogy a német németebbül lépjen ki belőle, jobban mint ahogy belépett"  Az egyetlen csarnokból álló épületben mellszobrok és emléktáblák Egyetlen magyar kapott itt emléktáblát: Árpádházi Szent Erzsébet.
A Dunától 358 lépcső vezet fel a monumentális építményhez, neve a germán mitológiában szerepel, az istenek lakhelye, ahová a halott hősökét lovukon vágtatva a Walkürök viszik fel. https://www.youtube.com/watch?v=xeRwBiu4wfQ
Mi nem másztuk meg a 358 lépcsőfokot, a parkolótól felvezető sétaúton értünk fel, így először a csarnok hátsó homlokzatát pillantottuk meg.

Bár a csarnok a kora délelőtti órán már nyitva volt, a mi csoportunkon kívül nem volt látogató. A nyitott ajtón át néhányszor elkattintottuk a fényképezőgépeket, a pénztárfülkében ülő férfi úgy tett, mintha nem venné észre.

Ezután irány Régensburg, ahol az óváros több mint 1400 műemlék épülete várja a látogatókat. Kálti Márk krónikája szerint itt végezték ki a Lech mezején levert magyar csapatok vezéreit. "Lél és Bulcsu kiváló kapitányokat" Régensburgban "fojtották meg a bitófán" -
A gótikus Sóház összeépült a reneszánsz Hídi-kapuval, függőfolyosóval és lakótoronnyal
 A középkori technika csodája a 310 m hosszú, tizenhatlyukú Kő-híd 1135-46 között épült:

Egykor a halászok házai voltak a Duna partjára épült kis házikók:
A patrícius családok középkori lakótornyai közül egy szemben, a szűk utcából nézve, a városban az egykori hatvan lakótoronyból napjainkban még húsz áll.
 Dóm tér kútja:
a  felújítás alatti Kő-hídról
 Régensburgi vármakett:
 háttérben a dóm:

A dóm kertjében az ájtatos szerzetes szobra előlről:
a szerzetes szobra hátulról (esendő az ember...)
Az egykor védelmet is szolgáló lakótorony a Góliát ház, homlokzatán reneszánsz freskó Dávid és Góliát küzdelmét láttatja:
A püspöki palota lépcsőházában bámészkodom...

Pillantás lopva a díszterem ajtajából:
középkori falmaradvány:
óvárosi tér
A rekkenő hőség elől árnyékba húzódtunk...
A fentiek szerény csokor Régensburg látnivalóiból, mennünk kell tovább, már esőben Kelheimbe, ahol hajóra szállunk, irány a weltenburgi  bencés kolostor!
 Útközben esőben a Duna legszebb szakaszán Weltenburg felé:

Előttünk a weltenburgi kolostoregyüttes, ahová a hajóállomásról igencsak szaporáztuk lépteinket az esőben
 A kolostor falán az emlékeztető az 1050 óta folyamatos sörgyártásra:
A sörcsarnokban jó hangulatban söröztek a látogatók, a pincérek alig győzték a kiszolgálást...
A bajorok évente 250 liter sört isznak meg fejenként, tehetik is, 1300 sörgyáruk van! Mi a világhírű, 900 éves recept szerint készülő weltenburgi barna sört kóstoltuk, sőt haza is hoztunk...
Mire a visszaúton Kelheimbe érkezünk, már ragyogó napsütés fogad!
 A kelheimi hajóállomáson buszunk vár, indulás Seebachba, vacsora, pihenés, készülődés a harmadik napra.